Kijk direct hoeveel je oude toestel nog waard is...

Selecteer jouw type toestel!

Gratis verzending en
de beste prijs.

Of voer direct het type in

Veel gestelde vragen

Wat als ik mijn toestel niet kan vinden op de site?

Het kan zijn dat een model nog niet is toegevoegd aan de site. Stuur een mail met je gegevens naar info@switchyourmobile.nl en wij laten je binnen 24 uur de waarde van uw toestel weten. Ook als je toestel geen waarde meer heeft kun je het naar ons opsturen ten behoeve van "geef je mobiel". Wij zorgen dan dat jouw toestel wordt gerecycled.


Mijn gegevens op de bevestiging zijn niet juist?

Als een of meerdere gegevens op je aanmelding niet correct zijn stuur dan een e-mail naar info@switchyourmobile.nl
Wij zorgen dan dat de juiste gegevens alsnog worden verwerkt.


Hoe krijg ik betaald?

Wij maken het geld naar je over op het door jouw opgegeven rekeningnummer, binnen 48 uur nadat het toestel bij ons is behandeld.
De verwerkingstijd bedraagt maximaal 2-3 dagen nadat wij het toestel hebben ontvangen. Hou er wel rekening dat de verzending zelf 2-3 dagen kan duren, afhankelijk van de transporteur.


Moet ik mijn accessoires meesturen?

Je hoeft jouw accessoires niet naar ons mee te sturen. De batterij en dient echter wel meegezonden te worden en deze dient minimaal 50% te zijn geladen. Indien de batterij niet geladen is verzoeken wij de lader wel mee te sturen.
Overige accessoire die je meestuurt kunnen wij helaas niet retour sturen. Ook simkaarten en memorycards worden niet geretourneerd.


Wat gebeurt er met de data op het toestel?

Je bent zelf verantwoordelijk om alle data van het toestel te verwijderen. In de meeste gevallen kunt je dit doen door de fabrieksinstellingen te resetten. Mocht er toch nog data op het toestel achterblijven gaan wij hier vertrouwelijk mee om.


Hoe werkt de verzending?

Wij adviseren altijd het toestel aangetekend te verzenden, zo kunt u het pakket volgen en weet u wanneer het is afgeleverd. De kosten hiervan worden niet door Switch Your Mobile vergoed.

U kunt er ook voor kiezen om het toestel gratis op te sturen naar onderstaand antwoordnummer. Dit kan alleen door uw toestel in een (bubbel)enveloppe te verpakken en per brievebuspost te verzenden. Deze zendingen zijn echter niet verzekerd voor diefstal of verlies tijdens het transport. Indien u de zending toch als pakketpost naar ons antwoordnummer verstuurd i.p.v. briefpost behouden wij het recht de addionele kosten te verrekenen met de uitbetaling. Deze extra kosten bedragen € 5,- per zending.

U kunt het toestel goed verpakt opsturen naar één van onderstaande opties:

Aangetekend:                                                                                                            

SYM
Westvlietweg 68F
2495 AA Den Haag

Antwoordnummer: (Gratis)

SYM
Antwoordnummer 24687
2490 WB  Den Haag


Kan ik mijn toestel ook langsbrengen?

Je kunt jouw toestel ook bij ons langsbrengen. Afgeven kan tussen 10:00 uur en 17:00 uur op bovenstaand adres.


Hoe zit het met transportkosten?

Vanwege veiligheidsrenen adviseren wij je het toestel altijd aangetekend naar ons te verzenden. De kosten hiervan komen voor jouw eigen rekening.
Je kunt het toestel wel kostenloos bij ons afgeven tijdens kantoor uren.


Wat verstaan we onder een werkend toestel?

Eisen werkende toestel
Onder een werkend toestel verstaan wij: 

  1. dat het toestel in originele staat is, geen imitatie onderdelen heeft en compleet is (met batterij, IMEI sticker, etc); 
  2. dat het toestel functioneel in orde is: bellen, WIFI, audio, camera, knoppen en overige functies;
  3. dat het LCD/display heel is en goed functioneert (geen breuken, barsten, vlekken, lijnen of dode pixels); 
  4. dat er geen toestelcode/pincode, simlock of (cloud)accounts op het toestel aanwezig zijn;
  5. dat de batterij van het toestel volledig in orde is;
  6. dat het toestel geen waterschade of verkleurde vochtindicatoren heeft.

Tevens wordt er nog naar de cosmetische staat gekeken, wat we hier onder verstaan leest u in de volgende vraag.


Wat verstaan we onder de cosmetische staat?

Cosmetische staat
Bij het vaststellen van de cosmetische staat van het toestel passen we de volgende gradaties c.q. condities toe:

  • In goede staat
    Het toestel heeft enkel wat lichte krasjes, maar geen diepe krassen die met de nagelrand voelbaar zijn.
  • Zichtbaar gebruikt
    Het toestel heeft veel lichte of diepe krassen die met de nagelrand voelbaar zijn, maar géén deuken of breuken.
  • Beschadigd
    Het toestel heeft veel diepe krassen, deuken of andere beschadigingen aan de behuizing. Er is géén breuk in het LCD/display. 

Indien niet wordt voldaan aan bovenstaande eisen, zal de waarde van het toestel na beoordeling worden bepaald en er een nieuw voorstel worden gedaan. Wil je het toestel na testen retour omdat je het niet eens bent met de uitkomst, dan zal er een bedrag van 22,00 euro incl. BTW in rekening worden gebracht voor de handlings- en verzendkosten. Deze kosten dienen vooraf te worden voldaan.

Bij waterschade of bij een (BER) fikse beschadiging (bijvoorbeeld helemaal krom of indien er een auto overheen is gereden) zal er geen vergoeding worden gegeven.


Wat als mijn toestel bij controle een afwijking vertoont?

Als na onze controle blijkt dat er een afwijking in het toestel zit, ontvangt je een bericht met een nieuw prijsvoorstel. Als u het nieuwe prijsvoorstel accepteert, wordt binnen 48 uur dit bedrag aan je overgemaakt. Ontvangen wij binnen 2 weken geen reactie van u, dan accepteer je automatisch het het nieuwe prijsvoorstel en wordt bedrag naar jouw rekening overgemaakt.

Wil je het toestel na testen retour omdat je het niet eens bent met de uitkomst, dan zal er een bedrag van 22,00 euro incl. BTW in rekening worden gebracht voor de handlings- en verzendkosten. Deze kosten dienen vooraf te worden voldaan.